Portuguesa.reismee.nl

Estremadure en de Ribatejo

Een korte update, want we gaan zo weer inpakken om morgen naar Lissabon te vertrekken. Vandaag was een mooie dag, helaas is het zojuist betrokken en gaat het wat spetteren. Ook de wind is weer aan het opsteken. Zoals de vooruitzichten nu zijn, wordt het na morgen aanzienlijk warmer, zo rond de 35 - 38 graden en geen bewolking. We wachten af, want nu lijkt het niet op een warme zomer en dat vinden vooral de bewoners van deze streken zelf ook, Bijzonder weer.

Wij hebben de omgeving verkent, van de kust tot de omgeving van Tomar. Belangrijkste plaatsen die het bezoeken meer dan waard zijn: Alcobaça, Batalha, Fátima, Tomar, Nazare en Óbidas. Fatima met name als bedevaartsplaats, Óbidas om er prachtige, kleurrijke foto’s te maken van traditionele huizen en straatjes en Tomar zeker vanwege de kathedraal en het klooster, het Convento de Christo. Geheel om verschillende redenen heel erg leuke plaatsen om enkele uren rond te dolen. In het klooster om zich al minimaal 2 uur en dan ben je nog niet overal geweest.
De geheugenkaarten worden snel gevuld, maar ik heb geen tijd om de foto’s op de laptop te zetten en er een paar te uploaden. Wat een bezigheden zo tijdens de vakantie.... Hopelijk maken jullie ook wat mee van deze trip. Ik hoor graag jullie reacties.

Morgen vertrekken we naar Lissabon. We gaan waarschijnlijk naar de stadscamping. Een drukke camping, maar we gaan ook om de stad te bezoeken. Eens kijken wat dat wordt. Nog nooit eerder geweest. Ik hoop dat het vreemde geluid aan de auto niets bijzonders is, het deed zich gisteren pas voor en kan met geen mogelijkheid een oorzaak achterhalen. Alles functioneert gewoon … Afwachten dus en voorlopig maar geen zorgen om maken.
Welterusten vanuit een inmiddels donker geworden Ferreira do Zèzere.

Annelies

Ha ha
We lezen alles netjes, en hopen hier ook op wat beter weer!! Groetjes