Portuguesa.reismee.nl

De volta para casa.

Weer thuis. Na een mooie rit dwars door Frankrijk zijn we weer veilig thuis aangekomen. Altijd weer een weemoedig moment. Een groot huis, alles moet je zoeken ....

Er is veel over Portugal te vertellen. Wij zijn veel ervaringen en verhalen rijker. Het is een mooi land. Erg gevarieerd, vriendelijke mensen, heerlijk eten, betaalbaar, prachtige en rustige wegen, leuke steden, oud en nieuw. Nare tolwegen, maar die moet je mijden!

Het weer was mooi, soms een bui, een stevige bui, soms een heel stevig bui, maar over het algemeen was het goed.

Om alleen RN, C, D, B enz enz. te rijden kost je minimaal de dubbele tijd van de bekende tolwegen. Die zijn echter erg saai en zo zie je vele malen meer en kan je stoppen als je dat wilt.

Inmiddels hebben we op de kilomerteller 7700 afgelezen, kilometers die zijn afgelegd de laatse [ruim] vier weken. Het was voor ons de moeite waard.

Op het moment dat we bij een historisch plaatsje kwamen, bleef de auto vaak buiten aan de rand van het dorpje staan. Lopen zie je meer en we hadden alle tijd. Vriendelijke mensen, bijna altijd wel een groet of de aanstalten voor een verhaaltje. Er wordt buiten de toeristische gebieden niet veel anders dan Portugees gesproken. Ook dat heeft z’n charme. Ook op die manier krijg je alles wat nodig is, of dat nu in de garage of in een restaurant is.

Inmiddels is het werkzame leven weer aangevangen. De eerder genoemde woensdag is ook weer voorbij. De vele honderden mailtjes zijn geparkeerd en veilig opgeborgen. De belangrijkste contacten zijn weer gelegd. Altijd weer fijn om dierbaren weer terug te zien.

Het werk wacht weer. Er is de komende periode nog veel te klussen en het is weer afwachten waar een volgende reis naar toe zal gaan.

Weinig lezers hebben een reactie op de blog achter gelaten, dat zal de tijdsdruk wel zijn. Voorlopig gaan we deze site nu sluiten. De foto’s staan er allemaal op. De route wordt nog bijgewerkt, dan is ook deze klus weer geklaard. Bedankt voor het meereizen.

Een hartelijke en lieve groet vanuit Hardinxveld.

Obrigado pela leitura junto e ter empatia. Adeus. Jan

Annelies

Leuk om mee te reizen hoor!!